"Fly for Fun"

2019. január 19. 19:55 - SAI

Januári Warlord bajnokság

Amikor majdnem Veteránná válhattam

Túl vagyok az év első valódi nagy versenyén, és micsoda verseny volt. A Weekend Warlords Veteran Tournament sorozata tovább dübörög, a januári fordulóban a szombati alkalommal tudtam jelen lenni (ez pontosan 2019.01.12)

A listáról

50233364_2300095683596455_8605539737194725376_n.jpg

Mivel nem sok változás történt a Leia verseny óta, maradtam a már bejáratott listámnál:

YASB link

Kavil  - BTL-A4 Y-Wing    62 pont
Trick Shot
Dorsal Turret
Proton Torpedo
Han Solo (Gunner)
R4 Astromech
Palob Godalhi  - HWK-290 Light Freighter   52 pont
Debri Gambit
Moldy Crow
Captain Seevor  - Mining Guild TIE Fighter   29 pont
Trick Shot
Jakku Gunrunner  - Quadrijet Transfer Spacetug   28 pont
Jakku Gunrunner  -  Quadrijet Transfer Spacetug   28 pont
199 pont

 

A verseny

A verseny a már megszokott 5 svájci fordulós rendszerben zajlott, ezúttal 34 pilóta mérte össze tudását.

TTT link

1. forduló - Adam Tudor

Adam egyike az Element Games-es különítménynek, akik egyen hoodieban érkeztek, hogy szétnézzenek a Warlord háza táján.

Adam listája:
YASB link

Kavil  -  BTL-A4 Y-Wing     63 pont
Expert Handling  
Dorsal Turret  
Proton Torpedo  
Han Solo (Gunner)   
R4 Astromech  
   
Fenn Rau  - Fang Fighter    71 pont
Fearless  
   
Old Teroch  - Fang Fighter    59 pont
Fearless    
    193 pont

 

Érdekes lista, a fang fighterek izgalmas meccsnek ígérkeztek, és először játszottam Kavil mirrort. Old T egyenes counter Palobra, Fenn Rau R1-ben, ahol a listám általában szeret tartózkodni, halálosabb, mint Holdo admirális hyperugrása, Kavil pedig épp olyan, mint Kavil.

Sajnos erről a meccsről ismét nem készült kezdő kép és jegyzet, már rajta vagyok egy stabilabb rögzítési mód kialakításán, amit vihetek magammal a versenyekre.

Elég hamar összetalálkoztunk az elején, majd a két Fang a tőlük elvárt módon T-Roll és éles 2 váltogatásával a cluster közepén forogtak. A döntő pillanat a lentebbi képen látható:

50012407_344860199671322_8271551007104696320_n.jpg

Felül épp látszik, hogy Captain Seevor egy K-Turnnel megblokkolta Adam Kaviljét(jobb szél) vele szembe az én Kavilem (Bal szél) látszik, kényelmes R2-ben, a Han Solo lego figura pedig bizony az én targetlockom. A kép középpontjában pedig egy jól elhelyezett Palob, amint a beboostoló Fenn Raut megakadályozta a fókuszálásban (úgyis elloptam volna), majd Fenn Rau ezzel a R1es dobással beverte az utolsó szöget. A végére Fenn Rau 1 élettel elmenekült, így megőrizve félpontját, és tekintélyes 7 pontos bidet. Nálam Palob és Seevor 2-2 hulllon élte túl az összecsapást.

Végeredmény: 157-144
1-0

2. forduló - Ian Kafka

Ian Warlords tag, közel sem kezdő játékos, nekem viszont ez volt az első meccsem ellene versenyen.

Ian listája:

Lieutenant Tavson  -  Upsilon-Class Command Shuttle    
Biohexacrypt Codes    
Captain Phasma  
Petty Officer Thanisson
Tractor Beam
 
"Blackout"  - TIE/vn Silencer
Trickshot
Afterburners
 
"Null"  - TIE/FO Fighter
Swarm Tactics
Shield Upgrade

Sajnos nem lett feltöltve a listája, ezekre emlékszem, lehet, hogy volt még valami valamelyik hajón.

50055575_287193258609282_2484706728982085632_n.jpg

A felpakolás a képen látható módon történt, és vártuk az indulást, miközben próbáltam rájönni, mit akar a listája csinálni. Az aszteroida mezőt sűrűre igyekeztem rakni, ami Blackoutnak előny, ám Seevor és Kavil is szeret aszteroidák közt lenni, Palob a debris gambit miatt úgyszintén, és nem szerettem volna, hogy az Upsilon a pálya közepén tudjon kényelmesen közlekedni Phasma miatt. Az, hogy Tractor Beam cannonnal jön, valahogy nem regisztrálódott a fejemben. Indulás után a Quadok Palobbal lassan egyenesen, míg Kavil és Seevor gyorsan, majd éles fordulókkal középre fordulva érkezett meg a csatába. Ekkorra már megismerkedtem Ian listájának működésével teljesen, Palob már kétszer lett kőre téve.

"Null" I7-re tette Tavsont, aki 4 kockás tractor beammel R3-ból kőre tette Kavilt (1 shield), akinek kimaradt így a lövésköre, és "Blackout" telibe lőhette egy kövön át trickshottal. Tractor, plusz BO -3 zöld kocka, tehát pont 0 kockát dobhattam el. az eredmény H-C-C, vagyis 1 shield, és 2 Direct Hit! lett. Ez azt jelentette, hogy Kavil az első találkozásból lövés nélkül, 2 hullon jött ki. Itt eléggé kezdett elmenni a kedvem Ian listájától, és elég ideges is voltam, hogy ennyire rosszul mértem fel a listája erejét magammal szemben. Közel 4 percig volt a kezemben Kavil tárcsája, gondolkodtam, hogyan tudnám megoldani a dolgot. Ekkor Ian csapata bal oldalt, az enyém alul és jobb oldalt helyezkedett el, mindenki a pálya közepe felé nézett. A gondolkodás végül meghozta gyümölcsét. Seevor egy enyhe 3assal pont megblokkolta az Upsilont, aki így a korábban TrickShotnak használt kőre blokkolta "Blackout"ot, "Null" pedig az ő hátába rohant bele. Kavil megbosszulta magát, letorpedózta Blackoutot az 5 kockás protonnal. Seevor az életét adta ezért a manőverért, cserébe odaértek a gunrunnerek is, hogy átvegyék a blokkolás szerepkörét.Mikor bemondták, hogy lejárt az idő, utolsó kör, épp Palobot helyeztem a manőver sablon végéhez. Palob 3 hullon, egy Gunrunner 1 hullon nézte a magányosan menekülni próbáló 1 életes "Null"t. Az utolsó kockadobás után nem kellett a számológép, minden First Order hajó megsemmisült.

A végére izgalmassá vált a meccs, és sikerült megfordítanom a veszett helyzetet azzal az egy blokkal. A hosszú gondolkodás alatt az is felmerült bennem, hogy feladom, egy pillanatra a kezem is elindult, hogy átnyújtsam az ellenfélnek, de aztán eszembe jutott, hogy amíg nem fújják le, bármi történhet. Örülök, hogy megfogadtam a saját tanácsomat.

Végeredmény: 200-133
2-0

3. forduló - Luke "Fishy" Townsend

Luke a jelenlegi angol nemzeti bajnok. Ő is minden hónapban megfordult a Warlordsnál az elmúlt 5 hónapban, 4-1 nél rosszabb eredménye ez alatt nem volt ezzel a listával - a Leia versenyt 5-0-al zárta, MoV miatt lett második.

Luke listája:

YASB Link

Boba Fett  -  Firespray-class Patrol Craft   98 pont
Trick Shot  
Marauder  
Han Solo (Gunner)    
IG-88D (Crew)
Proximity Mine  
 
Guri  - StarViper-class Attack Platform    94 pont
Outmaneuver   
Advanced Sensors
Virago
Shield upgrade
192 pont

 

Az ebédszünetről visszajőve az asztalom túlsó oldalán Luke jól begyakorolt Boba-Guri listája várt rám. A Leia verseny utolsó fordulójában az asztal mellől csodáltam, ahogy Luke Gurit használta, ezen emlék hatására pedig nyugtáztam, hogy eddig tartott a szerencsém. Kivételes játékos, konzisztens jó eredményekkel, és jól repüli a listáját. Az esélytelenek teljes nyugalma lett úrrá rajtam, mikor elkezdtem feltenni a hajókat a pálya szélére.

50160232_603567276744090_8712022443297865728_n.jpg

Mivel Luke ellen is most játszottam először, óvatosan, Lázadó-féle 1 előre manőverekkel kezdtem, hogy lássam, mit tervez az ellenfél. Mivel 2 hajója van csupán, nem féltem, hogy berohanna bármelyikkel is 5 ellenséges hajó kereszttüzébe. Guri kicsit gyorsabban, kb 3 kör alatt ért el az én térfelemre, míg Boba Luke deploya előtt átment a baloldalra, hogy Guri mögött érkezhessen meg. Seevor ezt remélvén már Boba háta mögött volt, hogy megfossza minden calculate tokentől, Kavil a pálya közepén fordult épp balra. Guri túl bátor volt, messze került Bobától, a cél az volt, hogy ezt kihasználjam. A Csaliként felkínált (1-es számú) Quad egy éles 2es fordulóval megkerülte a sziklát, így pont elkapva Gurit R1-es távolságon belül (Guri ekkor a balalsó szikla mellett ácsorgott, készült a listám hátába kerülni). Amint letettem a hajót, láttam, hogy megvan a távolság, és a Quad beizzította a vonósugarakat. Luke már fogta a saját sablonját, majd egy "azt hiszem, tudom, hova megyek" mondattal fel tette Gurit a sziklára, aki veszített 1 pajzsot. Mivel Guri az előző körben stresszesre linkelte magát, az advanced sensor sem működött, így a starviper 1 előrével megérkezett a képen látható tractor token helyére:

50608308_2515241295158878_1880360334573699072_n.jpg

A kép a lövéskör után készült, amikor Guri már belehalt Kavil R1-es turretjének sortüzébe. A 2 üres zöld kocka a kapott fókusszal együtt sem tudta megóvni. A többiek közben már javában bontották Bobát, aki a Han gunner miatt minden körben stresszelte magát. Mivel a kék manőverek száma nagyon limitált a Firespray tárcsáján, könnyűszerrel blokkolhattam egymás után 3szor, míg fel nem robbant a fejvadász. 

A gyors fordulónak hála jó MoVval sikerült zárnom, csak Kavil vesztette életét, valamint Seevor és a hős Gunrunner is 1-1 hullon végeztek. És a nap először volt időm kifújni magamat fordulók között.

Végeredmény: 200-91
3-0

4. forduló - Dan Cooper

Dan az egyik legfrissebb Warlord. A körülöttünk állókkal beszélgetve a meccs előtt megtudtam, hogy az eddigi legjobbját játssza épp, még nem állt soha 3-0-al egy bajnokságon sem, ami rám is igaz, és ezt is tudják. Többen azt mondták, bár a döntőben találkoztunk volna össze. Remek meccsnek ígérkezett.

Dan listája:

YASB link

Boba Fett  -  Firespray-class Patrol Craft   97 pont
Marauder
Han Solo (Gunner)
IG-88D (crew)
Proximity Mine
Fenn Rau  -  Fang Fighter 71 pont
Fearless
Captain Seevor  -  Mining Guild TIE Fighter 29 pont
Trick Shot
197 pont

 

Dan listája nagyon érdekesnek tűnt, már csak azért is, mert majdnem minden lapja Hyperspace-legál, és mégis ilyen jól szerepel vele egy Extended napon. A szokásos felpakolás után elindultunk egymás felé. Boba a bal oldalon, Fenn a jobb oldalon igyekezett a hátamba kerülni, Seevor pedig középen próbált átvágni az aszteroida mezőn. Mivel Seevorról tudom, hogy idegesítő tud lenni hosszú távon, igyekeztem gyorsan kivenni, így Kavilt állítottam be fogadó bizottságnak, 1 quadot Boba elé raktam zavarni, amíg a többiek megoldást találnak Fenn Raura.

50273906_2248158438729060_2365308515053993984_n.jpg

A képen épp a mozdulat, amikor Dan leveszi a Seevorját a pályáról (középen) Kavil trickshotos torpedója túl sok volt neki. Cserébe a képen a firespray mögött látható Quad szenvedett végzetes károkat. 1 ponttal jobb a trade nekem. Boba élesen Kavil háta mögé fordult, Fenn Rau pedig szintén felfelé indult. Dan elkövette azt a hibát, hogy a jobb alsó sziklát körbe akarta repülni Bobával, miközben én menekülök. A firespray holtterében maradva sikerült a két oldalíves hajóval lecsipegetni, miközben végig blokkolta Bobát a fennmaradó Quadjumper. Boba útközben egy aknát is ledobott, ám a kő megkerülése után azzal csak magát akadályozta (én számítottam rá, így nem lépett rá hajóm a lehelyezést követő körben). A még élő Gunrunner addig tartotta beszorítva Bobát, míg lerepült a pályáról de hősies áldozata lehetővé tette, hogy Palob lelőhesse a Firesprayt, mielőtt az visszaérhetett volna a csatába. A menekülő Fenn Rau már nem tudott sokat tenni, Amikor nem tudott elég gyorsan mozogni, és Kavil hatókörében maradt, a második kilőtt proton torpedó lezárta a meccset.

Dan nagyon jól játszott, egyszerűen előnyöm volt azzal, hogy a Quadokat nem ismeri annyira. Legalább 7 blokkot csináltak azok az undorító dögök nekem, abból pedig nehéz kijönni egy ilyen listával.

Végeredmény: 200-56
4-0

Ekkor még 5 perc volt hátra a fordulóból, és fel kellett fognom, hogy 4-0 val állok a Warlord versenyén, és szólítanak a streames asztalra, a döntőbe. Ekkor pedig jött a fekete leves...

5. forduló - Christian Gombkötő

Christian egy magyar ősökkel rendelkező, de ízig vérig bécsi úriember. Reggel, valamivel az első forduló előtt találkoztunk a boltban, és beszélgettünk egy jó pár percet, hiszen a neve alapján azt hittem, netán másik magyarral hoz össze az élet egy angol városban X-Wingezni. Csak azért repült Angliába, hogy kipróbálhassa magát a Warlords versenyén, hétfőn már repült is haza, mert a következő hétvégén Budapesten játszik a magyar nemzeti bajnokságon.

Youtube link

Képeket nem készítettem, a mérkőzés pedig a linken megtekinthető felvételről. Felesleges leírnom, mi történt, inkább kicsit elmesélem, én hogyan éltem meg az egészet. Amíg Budapesten játszottam, átlagosan 2-3 győzelmet tudtam hozni egy 5 fordulós versenyen, erős középmezőny. Nem tartom magam rossz játékosnak, de soha sem voltam kifejezetten jó sem. Ennek ellenére 4-0-val a döntőben találtam magamat, egy olyan közegben, mint a Weekend Warlords csapata. Ha valaki nem ismeri őket, ők az "Angol X-Wing élet spirituális központja" ahogy tartják, és jobbnál jobb játékosok alkotják a csapatot. Akad itt Európa bajnok, világbajnok, nemzeti bajnok, SoS TOP8 és még sorolhatnánk az érdemeket. Ebben a közegben hirtelen a döntőben vagyok, streamen, amit a magyar pilótatársak is néznek (ez úton is köszönöm a sok támogatást és szurkolást), egy listával, amit én magam állítottam össze a versenyek alatt, egy olyan lista ellen, amilyen ellen még sohasem játszottam. Amíg készültünk fel a döntőre, volt időm átnézni a listát, és ötletem sem volt, hogyan tudnám kezelni Christian csapatát. Ez pedig megijesztett. Minden korábbi meccsemen volt elképzelésem, hogy mit szeretnék csinálni. Itt semmi. Az enyhe pánikra még rátett egy lapáttal, amikor Rasta odahajolt, és azt mondta "Ezt meg kell tudnod nyerni". A tét ugyanis a Veterán érme, és meghívás az év végi Warlord Veteránok versenyére, egy nívós, 40 fős meghívásos versenyre. A nap többi részével ellentétben ekkora már túl sok lett a nyomás. Görcsösen nyerni akartam, az pedig a véget jelentette. Christian listája erős, és tudja, mit csinál vele, talán nem lett volna esélyem megnyerni, de jót játszhattunk volna. A feszültség hatására viszont a vereség annyira letaglózott, hogy percekig csak néztem magam elé a végén. Úgy éreztem, hogy nem tudtam hozni az elvárt szintet, úgy éreztem, nem érdemlem meg, hogy a döntőben lehetek. Butaság, de ez járt a fejemben.

Némi tanulság, hátha más is jár majd hasonló cipőben. Nem éri meg rágörcsölni az eredményre. "Fly casual, fly for fun." Amikor nagy a tét, akkor is tartsd szem előtt, hogy ez egy játék, és ha nem élvezed a mérkőzést, akkor nincs értelme. Rengeteget tanultam, felbecsülhetetlen tapasztalat volt maga a tény, hogy kipróbálhattam, milyen ott lenni a döntő asztalnál. Legközelebb megnyerem. Vagy utána.

Végeredmény: 79-200
4-1

Napzárás: 6.hely  4/1 - 4/1212/0.64

Végül a MoV miatt a 6. helyen végeztem.

Érdekesség, hogy Luke 3. helyen végzett, Dan pedig 5. lett, az utolsó fordulóban legyőzve azt az Alessandro Zaramellát, aki a másnapi a döntőben legyőzte Simeont, és Veterán lett. Ez már csak ilyen :)

Január 28-án pontváltoztatás, a februári versenyen minden bizonnyal más listák fognak szerepelni, izgatottan várom. A CIS droidok pedig nem tudnak elég gyorsan megjelenni.

 

Címkék: BatRep
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingsofalbion.blog.hu/api/trackback/id/tr1614569632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"Fly for Fun"
süti beállítások módosítása