"Fly for Fun"

2019. május 06. 14:25 - SAI

2019 Q1 összefoglaló

img_20180424_120138.jpg

A januári pontváltozás óta fejben eléggé eltávolodtam a játéktól, ezért is nem volt blog bejegyzés a versenyekről egyenként. Hadd adjak erre némi magyarázatot. A legutóbbi verseny - a speciális Yavint leszámítva - amiről írtam, a januári WW verseny volt, pontváltoztatás előtt. Sikerült egy olyan listát összeraknom, tesztelnem, és javítgatnom, ami egészen a döntőasztalig vitt akkor.

A pontváltozás után az a lista 240 pont környékére ugrott, ez pedig sok mindent hozott magával. Az első az volt, hogy át KELL építenem a listámat. A második az, hogy át kell ÉPÍTENEM a listámat. Ez utóbbi pedig, némi külső befolyás hatására megrémített. Elhittem, hogy csak azért voltam eredményes, mert alul árazott, imbalanced csapatom volt, és hogy nem érdemlek ki helyet döntő asztalokon. A versenyek csak jöttek, én pedig nem mertem listát építeni, mert az visszhangzott a fejemben, hogy béna vagyok benne.

Innen csak lefelé...

Februárban nosztalgiából visszanyúltam az 1.0 listámhoz egy verseny erejéig, 2.0-ra átalakítva.

img_20190209_101258.jpg

Akik játszottak velem 1.0-ban, bizonyára látták, ahogy a Twinshadows listámat reptettem. A lányok (Ketsu&Asajj) ott voltak velem az első magyar Nemzeti bajnokságon, Krakkóban a System Openen, és a Ligafordulókon, amíg el nem költöztem.

2.0-ban, januárban a lista így nézett ki:

YASB link

A Force mechanizmus érdekesnek tűnt, mint újdonság, a hajókat pedig ismerem, mi baj lehet? Nos.. minden. A Lancer nagy pofont kapott azzal, hogy a turret-arc csak 2 kocka, a Shadow Caster title azzal, hogy mindkét arc kell neki, Latts Razzi as evade átdolgozásával, és a tény, hogy a 2 illicit slotra nincs mit felrakni, nem segítette a helyzetet. Az okoskodás eredménye az lett, hogy Asajj-t kimaxolom Force használatra, Ketsu pedig fixen előre tartja a turret arcot (képesség+title is procolhat így) és joustolni fog, tehát a fearless és 0-0-0 adja magát. Így ha Ketsut megblokkolja egy kishajó, kaphatok calculate-t, majd Ketsu pilótaképességből letraktorolhatja magáról a kishajót, amit aztán fearless+calculate-el szétlőhet. Mivel kereken egy L337-nyi hely maradt, a coordinate pedig mindig jó, meg is lett a lista.

A verseny eltelt, elég jó hangulatban, átlagos eredménnyel telt. 16. lettem 3-2vel, de a 2 vereség épphogy nem lett 200-0. A hajókat szeretem, a nosztalgia megvolt, a lányok mindent megtettek (L3-37 is) de nem túl sok pofon érte a hajót, a Twin-lancer nem tud elég stabil lenni. Továbbra is az volt a fejemben, hogy valójában nem tudok listákat építeni, ezt a régi listát kb csak leporoltam, de jól láthatóan nem életképes, és nem tudom, mit kellene csinálnom...

Van még lejjebb?

Márciusban újabb verseny. Időközben nem sokat tudtam foglalkozni a játékkal, és még mindig magam alatt voltam, hogy nem értek a játékhoz, és nem tudok fejlődést felmutatni, pedig egy erős mezőnyben, mint a Warlords tudnom kellene.

Valakinél láttam egy furcsa listát, ami érdekesnek tűnt, így gondoltam kipróbálom. A scumot nagyon elveszettnek éreztem a magam részéről, az én stílusomnak tetsző lista a pontokból nem tud jól összeállni, vagy csak én nem tudok jó listát építeni.. valamelyik, vagy mindkettő.. ezért hát elővettem a gyűjteményem másik felét, a Lázadókat.

A márciusi lista:

Han Solo, és Falcon szerettette meg velem a StarWars világát, az összeállítás érdekesnek tűnt, jól összepasszoló képességekkel és fejlesztésekkel, a 2 K-wing pedig egy az egyben az egyik Warlord veterán, Miles listájából valók. Semmi gyakorlásom nem volt a hajókban, láttam őket repülni másnál, a lista sem az enyém volt, csak egy összeollózott valami másoktól, de aki nem tud listát építeni, az így jár... 

Mivel aznap kevesen voltunk, 4 forduló volt összesen. Az elsőt éppen hogy megnyertem, és kezdtem jól érezni magam, ám a második fordulóban, az első lövés kör előtt annyira trükkös akartam lenni, hogy lesloopoltam Han-t a pályáról. Nagyjából ekkor ment el a kedvem aznapra a játéktól. Nem elég, hogy listát építeni nem tudok, még béna is vagyok. A kevés játékos miatt a 2-2 eredményemmel ismét 16. lettem, ami a maxlétszámot nézve rosszabb, mint általában. Egyre kevésbé élvezte a játékot úgy általában...

Ekkortájt érkezgettek az új frakciók, és eldöntöttem, hogy "na majd akkor megtanulok listát építeni megint", a szeparatisták a sok kütyüjükkel és trükkjeikkel pedig tökéletes választásnak tűntek. Megrendeltem a hajókat, ám nem érkeztek meg időben, az április pedig elérkezett, vele együtt pedig a System Open, ami országon belül gyakorlatilag kötelezőnek tűnt. Mivel a CIS hajóim nem voltak meg, nem tudtam velük eléggé gyakorolni, sem listát építeni, így a System Openre ismét "kölcsönzött" listákkal mentem, minden ismeret nélkül.

img_20190413_075202.jpg

A legalja...

Szombati lista, extended:

 

A listát online láttam, egy amerikai streamen, Wedge és Dutch voltak Hera társai. Kicsit alakítgattam rajta, hogy ha mindenki I5, akkor variálhatok a mozgási és lövési sorrenden, Norra képes tankolni, míg Thane tud némi pluszt adni a listához a crit forgatásokkal, ha kell.

Sikerült aznap valami rettenetes játékot produkálni. Nem értettem teljesen a listát, amit játszottam, menet közben éreztem rá dolgokra, ami egy ilyen mezőnyben, egy 500 fős rendezvényen semennyire sem fér bele. A nap végére 3-3 -at mentem, ami megint teljesen átlagos szereplés, de a győzelmeimet sem élveztem. Nem éreztem a listámat, nem szerettem repülni a listámat, nem az én listám volt. Ennél rosszabb pedig nincs az X-wingben véleményem szerint.

Második napra Hyperspace verseny volt kiírva, gondoltam kipróbálom a Rebel beefet, az egy erős lista, megnézem, mit tudok vele kihozni.

Az én verzióm a Rebel beefből. mint a mellékelt ábra mutatja, Wedge-t eléggé averzióval kezelem, nem értek hozzá, nem tudok igazán ászokat reptetni, ezért is butítottam vissza ismét Norrára, mivel az Z-t legalább ismerem, és még kedvelem is magát a hajót. Ezzel a listával a nap végére sikerült 2-3-at produkálnom, ami már a mezőny második felébe tesz. Folyamatosan rosszul dobtam, rosszul helyezkedtem, vélhetően nem azt tettem, amit kellett volna. Ez azért van, mert ez sem igazán az én listám volt, és ezzel sem élveztem a játékot, ami nyilván mindenre rányomja a bélyegét. Még jó, hogy a magyar csapat kiváló volt, így a versenyen kívüli hangulat feledtette azt, hogy épp mennyire utálom a játékot.

img_20190413_092244.jpg

Fény...

A SoS után jutottam el arra a pontra, hogy ha nem élvezem a játékot, akkor bizony semmi értelme nincs az egésznek. Én akkor élvezem igazán a meccseket, ha a saját magam által kitalált koncepciót tudom az asztalra vinni, és megvalósítani. A repülés élvezete független kell, hogy legyen az eredménytől, ezt pedig úgy lehet elérni, ha a pilóta szereti a hajókat és a listát, amit reptet. 

Idő közben megkaptam a CIS csapat második felét, így már teljes a készlet, egy unalmas kedd délutánon pedig átmentem a Warlordsba, hogy át is vegyem őket. Mivel keddenként casual este van, levittem egy listát, amit érdekességből építettem kipróbálásra.

Az alap ötlet az volt, hogy minél több hajót, minél több control elemet tudjak a listába tenni. Ezzel a csapattal lehetőség van zóna controlra (Palob, Unkar, Seismic), token controlra (Torani Bullseye, Palob, Seevor) és mozgás controlra(Unkar tractor, Ion turret) is. Minden nyalánkság, amit perverzen szeretek az asztalon látni.

Ezen a kedden történt, hogy hivatalosan is meghívtak a Warlords csapatába. Egy ideje érett már a dolog, Rasta már szólt előre, hogy többen szeretnék a csapatból, ha meghívna végre, de még nem lehet. Nos, a SoS-nak hála teljesítettem az utolsó kritériumot is - nemzetközi nagy versenyen való részvétel - így semmi további akadály nem volt. Ez, mondani sem kell, eléggé feldobta a kedvemet, majd megkértek, hogy játszak egyet a streamen, ha van kedvem, mert épp nincs lebeszélt játék.

Feltettem a "Misfits" nevű scum listámat, és szembe találtam magamat egy Anakin-Mace-Wolffie listával. A csodálatos az volt, hogy nem érdekelt, hogy nyerek-e, nem érdekelt, mi lesz a meccs vége. Élveztem a hajóimat, élveztem a listámat, jól éreztem magam repülés közben, annak ellenére, hogy először repültem Jedik ellen, először repültem a listámmal, és rengeteg hibát vétettem.

Spoiler: A streamen 122-121-re veszítek, de meccs után kiderült, hogy 1 sebzés nem lett feltéve Anakinre, ezért azon is van fél hajóm, tehát nyertem valójában. :) 

A meccs felvétele:

Összegzés és tanulság

Az év első negyedévében egy érzelmi hullámvasúton voltam a játékkal kapcsolatban. Szerencsére túl lendültem rajta, újult erővel és ötletekkel vágok neki a második negyedévnek. Örök igazság, hogy ez alapvetően egy játék, és ha nem élvezzük, amit csinálunk, akkor hasztalan és lélekromboló. Ha valaki örömét leli a netlistákban, tegye azt, de ha nem élvezed, amit az asztalra teszel, akkor jobb, ha ki sem pakolsz.

A lelkesedéssel együtt a blogok és battleriportok is visszatérnek - ha valakit érdekelnek a fentebbi versenyek battlerepjei, írjon kommentet ide, vagy Facebookra és visszamenőleg pótolom.

Legközelebb hétvégén játszok, a májusi Warlord bajnokságon, ha addig nem gondolom meg magam, akkor egy CIS listával. Addig is....

... FLY FOR FUN!

Címkék: summary BatRep
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingsofalbion.blog.hu/api/trackback/id/tr1814810694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"Fly for Fun"
süti beállítások módosítása