"Fly for Fun"

2019. február 25. 16:52 - SAI

Battle for Yavin

Alternatív formátum a móka kedvéért

undefined

Ezúttal a február első hétvégéjén rendezett 'Battle for Yavin' formátumú versenyről írok néhány szót. A január végi pontváltoztatás eléggé felkavarta a Scum metát. Minden eddig játszott Scum lista kapott valamilyen nerfet, nem tudok olyan Scum játékosról, akinek ne kellett volna változtatnia a listáján a pontváltoztatás után. Előtérbe került a dilemma, mely szerint Extended vagy Hyperspace formátumot kellene-e játszani, amiben a Scum helyzetét végképp nem látom át, és tökéletes pihenésnek ígérkezett casual formátumú verseny, csak hogy kiszellőztessem a fejemet. 

A 'Battle for Yavin' formátum egy hivatalos FFG formátum, a hivatalos applikációban építhető megfelelő csapat. Lényegében az Episode IV - A New Hope alatt látott hajók használhatóak. Csak Galactic Empire vagy Rebel frakció használható - ez már segít a Scumtól elvonatkoztatni kicsit.

Számomra új helyszín, új emberek, új frakció, minden adott egy remek naphoz.

A lista

Mivel a teljes Empire gyűjteményem az alapdobozos TIE/ln Fighterekből áll, ellenben a Scum mellett a Rebel frakcióból is minden hajóból van legalább 1 darab, nem volt kérdéses a frakció választás. Szerencsémre a pontváltozás igen jót tett a Rebeleknek, sok hajó, és upgrade lett jóval olcsóbb. A formátumból adódóan arra számítottam, hogy sok TIE swarm ellenfelem lesz, akik a Hyperspacere szeretnének gyakorolni. 3-4 variálás után azután elkészült a lista:

YASB Link

az alap ötlet, hogy Biggs és az Y-ok csapatban mehetnek előre, megosztva a sebzést, így kevés sérüléssel ionizálhatok, amit egy proton bomba követ. Jó recept lehet a TIE swarmok ellen, Wedge flankelheti az ellenfelet, és mivel sohasem repültem még X és Y szárnyúval, jó gyakorlás lehet megismerni kicsit a hajókat.

Verseny

Alternatív formátum, helyi kisbolt, szép, tavaszi időjárás egy szombat reggelen, ez mind együtt eredményezte, hogy összesen 9 versenyző jelent meg, így 3 fordulós verseny indult - a BYE szerencsére elkerült, végig tudtam játszani a napot. Az emberek nevei sajnos nincsenek meg, senkit sem ismertem, és nem készítettem közben jegyzetet, a listák is csak emlékezetből vannak meg - lehetnek apróbb eltérések a valóságtól.

1.forduló

Bejött amire nem számítottam, a 12 pont ellenére a 3 torpedós lista be tud férni ebbe a formátumba, nem voltam felhőtlenül boldog a felpakoláskor.

Ellenfél listája:

YASB Link

A terv az volt, hogy a sziklákat középre sűrítem, és körberepülöm őket. Ha az ellenfél elindul a kövek közé, hogy a trickshotot kihasználja, az ion&proton bomba majd letöri a lelkesedést, ha körbe repked, akkor Wedge-től nem kell tartanom, FinalSalvoban pedig jobb vagyok 3 kockával. Az Ini hátrány miatt középre pakoltam, hogy a felhelyezés függvényében választhassak forgásirányt.

51300746_2000276556688714_2436491413232287744_n.jpg

A terv nagyjából működött. A szemléltetés kedvéért - és mert az űrben kell egy inerciarendszert felállítani, hogy tudd, mi hol van - az aszteroida mező egy óra, én (4 hajó) leszek 6 óránál, az ellenfelem a képen 1 óránál.
Kis kitekintés: ha használjuk ezt az inerciarendszert, ami 2 dimenzióhoz van igazítva, akkor teljesen értelmezhetővé válik az első DeathStar elleni csatánál hallható "Három a kettő tízen" mondat. Három hajó az egyik sík 2es pontjának és a másik sík (tér) 10es pontjának metszésénél. Nekem évekbe tellett ezt felfogni.
Vissza a meccshez: Tartottam magam a tervhez az elején, nem szerettem volna a sziklák közé kavarodni, a trickshotos proton torpedók nagyon fájnak az 1 agilitys hajóimnak. Órajárással egyezően kerültem az aszteroidamezőt, míg ellenfelem berepült közéjük 3 óránál. Wedge elindult 6 óra irányába, hogy egy 3-6-9 ívvel befűzze oldalba kaphassa az én lassan sodródó csapatomat (Szép sorban 2 előre, 2 derék, 3 előre 2 derék kombinációkkal kerültem), míg az ellenfél Y szárnyújai megpróbáltak átvágni az aszteroidamezőn keresztbe. Ott aztán elég szépen egymásba akadtak, és bár R3ban Már lockolni tudta a hajóimat, elkerültem a front tűzívet, a turretek pedig nem értek el ilyen távolságból.
Amikor körbeértem, a 11 óránál lévő bejáratot választottam belépési pontnak, hogy a középen lévő kavics körül lassan forduló ellenséges y-ok orra alá borsot törjek, miközben Wedge tovább gyorsított, hogy másik szöget keressen magának 1 óra magasságában.

Az első lövéskörre ekkor került sor, az egyik Y szárnyú kapott egy torpedót a gonosz Wedgetől, aminek a sebzését elég jól el tudtam osztani a selfless segítségével, így még nem volt nagy gond. Amint beléptem a kövek közé, az Ion turretjeim remekül kezdtek dolgozni, sikerült Hortont beionizálni, ám  szorosabb volt a hely, mint vártam, így a disengage (harcból kijövetel) nem sikerült jól. Az én Dutchom leütközte a generic Y-t egy 4K-val, aminek az lett az eredménye, hogy nem kerültem elég távol a proton bombámtól, stresszelődött az Y, és nem volt ívem senkire, ráadásul Wedge sem tudott keresztül jutni a kavalkádon. Ekkorra Biggs már halott volt, a két Y kb 4 életen, Wedge próbált kijutni a pálya közepéről (kicsit elkéstem vele, és nagyon rosszul repültem).
A meccs végére az ellenfelem mind a 6 torpedóját ki tudta lőni, ami elég volt, hogy levegye a teljes csapatomat, neki - ha jól emlékszem - egy érintetlen Wedge maradt a csapatában.

Tanulság/hőzöngés: A triplatorpedós rebel lista még mindig undorító. Az, hogy nem kell elkölteni a targetlockot semmilyen formában, szerintem egy rossz döntés volt a 2.0 indításakor, így lehetetlen balanszolni pusztán pontokkal. Az automatikus crit sokkal jobban fáj, mint 1.0-ban, hála a pajzscsökkentésnek és az új damage decknek együttesen. A duplamódosított támadás pedig túl konzisztens az erősen nerfelt védekezésnek, ami a kiadást jellemzi az előzőhöz képest - ezt nem az 1 AGIs Y-jaimra hagyatkozva mondom, azoknak mindegy. Akkor is, ha figyelembe veszem, hogy 6 teljes torpedó kellett a 4 hajóm kilövésére, plusz pár primary támadás, tehát a srácok mindent megtettek amit lehetett, de ez akkor is túlzás.

Kicsit letörten és hitevesztetten vártam a következő ellenfelemet, ám a listája láttán enyhén elmosolyodtam.

2.forduló

Sikerült ellenfélnek egyet kapnom a versenyen résztvevő 3 TIE swarm közül (csúnyán elszámoltam magam a várható arányt tekintve) Méghozzá egy Inferno-Howlrunner swarmot

Ellenfél listája:

YASB Link

Itt az ötlet az volt, hogy az academy rendre I5-ön lőtt Howlrunnerrel, majd I4en a maradék.

Mivel várhatóan swarmként szeretne repülni, az I1es felhelyezés árulkodó volt a formációról. Hozzám képest bal sarokba pakolt az ellenfelem, én pedig a "kicsikkel" vele szembe, míg Wedge kicsit jobbról indult.Ezzel tudok reagálni az első körös mozdulatokra, Wedge hátba kerülheti a swarmot, ha felém indul. Nyitásnak minden TIE 5 előrével nyitott, így nem volt kérdéses, hogy hamar sor kerül az összecsapásra. Én kezdéskor éles kettes jobbra, majd második körben balra, hogy kicsit középre forgassam a csapatomat, Wedge lassan indult el, valamiért végig azt vártam, hogy lesz valami szökevény, deviáns TIE.

Az academy TIE kiváló célpont volt a targetlockoknak, mindenki fókuszált, és felkészültem a szemtől szembe harcra. 1 körrel korábban, mint teljesen ideális lett volna, de a selflessben bízva nem írtam le a helyzetet. Lövés-váltás, sebzés spreading nálam, sérült TIE a túloldalon (az Ion-turret poziciója sajnos rosszul volt beállítva, az egy korábbi körös hiba volt, amit nem korrigáltam, helyette fókuszáltam) Wedge egyenesen előre, majd boostból kerülte a sziklát, hogy az alakzat hátába állhasson.

A következő körben az Y-ok befordultak az alakzattal szembe, elkerülve az academyt, aki keresztül gázolt az űrszeméten. Az akadály a legjobb helyen volt, tömegesen megakasztotta és stresszelte a TIE-okat, miközben Biggs tette a dolgát, gyűjtötte a sebeket magába, hogy majd kiregenelje őket.

 

Ekkor sikerült Howlrunnert ionizálni, a sok stresz pedig megakadályozta a K-turn manővereket, így a bombázás biztos siker volt.

Biggs regenerált egy pajzsot, hogy megvédje magát a protonbombától, Wedge beért az alakzat hátába, az Y-ok pozicionáltak a következő körre, majd berobbantak a bombák. Innen egyedül Iden versio jött ki élve(ekkora már charge nélkül), támadta Biggset, aki cserébe a következő körben egy 4K manőverrel a hátába kerülve, R1-en elintézte a Birodalom utolsó hírnökét is. Az ellenfelem a bombák kidobásakor fogta fel, mi is történik, elszörnyedt, majd jelezte, hogy nem teljesen értette, miért joustolom a teljes swarmot, így már érti. Utólag kiderült, hogy viszonylag új játékos, nem szokott ilyen listákhoz. Noha nem volt egy ördöglakat, hogy mit akarok kihozni belőle, szadista-mód jó volt látni a félelmet az arcán, mikor rájött, mi is történik.
Fél Biggset adtam a teljes swarmért cserébe, és pont azt csinálta a listám, amit szerettem volna, hogy csináljon. Örültem, adtam pár tanácsot az ellenfélnek, és elsétáltam ebédet venni (az angoloknál elképzelhetetlen, hogy ebédszünet nélkül menjen le egy verseny, még ha csak 3 forduló is)

3.forduló

A szerencse kedvezett, és zárómérkőzésnek is egy Inferno TIE csapatot kaptam, Vaderrel fűszerezve, és egy tapasztaltabb játékos irányítása alatt.

Ellenfél listája: 

YASB Link

A felhelyezés ugyanaz volt mint az előbb, a köveket is nagyjából ugyanoda pakoltam. Az elsődleges célpontom Seyn volt, mert a shield-regen Biggs nem szereti ha full pajzzsal meghal, a többiek képességével úgysem tudok mit tenni.

Biggsel sejnos elszámoltam magam, és leütköztem az ácsorgó Y-t, majd a következő körben összeért a csapat, blokkoltam TIE-okat, akik egymásba torlódtak, Vader talonrollja nem fért be, ezért forgás nélkül mozgott, mintha Éles kanyart ment volna. Ez azt eredményezte, hogy pont befért a hajókupac közepén egy lukba, ahonnan 3 helyett 1 Y-t látott, aki már lockolva volt, és R1-en dupla Directhit után máris egy Y-al beljebb voltam. Ez a besült bombák miatt zavart különösen, 1 kört kellett volna kibírnia az Y-nak, és teheti a dolgát. A többiek formációját sikerült némileg elrendezni, majd jöhetett az átrepülés.

Az Ionizálást nem sikerült jól kihasználnom, a távolságok sehogy sem stimmeltek a bombához, a hajókkal fordulni kellett, és hajó hátrányban voltam. Végül Biggs és az Y is tettek egy hátraarcot, a TIE-ok úgyszintén, és egy második joust körben, Wedge flankjével együtt sikerült leküzdeni Vadert, aki nélkül a TIE-ok sem tartották már olyan jól magukat. A végére Wedge sértetlen volt, Biggs pedig éppen felregenelte magát fél hajó fölé, hogy másfél Y-nyi pontot kapjon az ellenfél, mialatt neki 1 TIE maradt a pályán.

Napzárás

Ugyan a "döntőben" nem játszottam, a 9 résztvevő miatt keletkezett elcsúszásnak hála a második helyen végeztem, legjobb 2 győzelmesként, és élveztem a listát, ami nem utolsó dolog.

 

A formátum érdekes volt, remek kis átvezető Extendedből Hyperspacere, hiszen ezen két frakció nagyjából ezeket a hajókat tudja hozni ott is. Érdekesség, hogy az első helyezett egy Han-Wedge-Evaan(Y-wing) listával lett veretlen úgy, hogy állítása szerint először játszik a Falconnal 2.0-ban. Ez is jól tükrözi azt, hogy a pontváltoztatások teljesen visszahozták a Rebel frakciót a játékba (talán kicsit túlságosan is), és a Hyperspace formátumban jelenleg szerintem a legesélyesebb frakció.

Legközelebb a hónap második hétvégéje, vagyis a havi Warlords bajnokság lesz terítéken, nosztalgia listával és meglepetésekkel.

Fly for fun!

Címkék: BatRep
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xwingsofalbion.blog.hu/api/trackback/id/tr8214644201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
"Fly for Fun"
süti beállítások módosítása